Verregende dag - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Suzan en Ton Stadt - WaarBenJij.nu Verregende dag - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Suzan en Ton Stadt - WaarBenJij.nu

Verregende dag

Door: SuzanenTon2012

Blijf op de hoogte en volg Suzan en Ton

11 Juni 2012 | Nederland, Maastricht

Na het heerlijke ontbijt en een aansporing om vooral ook een lunchpakket en fruit mee te nemen stappen wij om 8.30 uur de deur uit. In de regen lopen we terug naar het station, in de regen en enkele onweersslagen horend. Bij het station overleggen wat te doen: verder lopen of breken we de wandeling af? De weersberichten voor vandaag hadden we nog meegekregen op ons overnachtingsadres en dat beloofde niet veel goeds: regen en onweer. Het ligt in de bedoeling om in Lanaken op een camping te overnachten, maar met dit weer in een tentje is niet aanlokkelijk. We besluiten om de bus naar Maastricht te nemen en daar nog even af te wachten en de was te doen, want onze droge en schone kleren raken op. Nog even een koffie drinkend in de stationsrestauratie nemen we even later de bus een klein later komen we in Maastricht aan. Daar gaat de zon schijnen. We lopen naar het Vrijthof en daar nemen we nogmaals koffie, nu met een lekker stuk Limburgse vlaai erbij. We lezen daar de krant, zodat we op voetbalgebied ook weer bij zijn. Hierna gaan we naar het VVV-bureau, waar ze ons aan een overnachtingsadres helpen en een adres van een wasserij. We kunnen direct terecht bij de B&B en nadat we daar ons hebben gemeld en de spullen op onze kamer hebben achtergelaten, lopen we met de was naar de wasserij, waar niet zelf onze kleren kunnen wassen, maar het kan wel vandaag klaar zijn, gelukkig. We lopen nog wat door de binnenstad en nuttigen t.o. de O.L.V.-kerk in de schaduw onze lunch. We lopen daarna nog verder en bekijken nog wat kerken en oude gebouwen. Het toeristentreintje treffen we niet aan en we zoeken een terrasje op om daar verder te wachten totdat we onze was kunnen ophalen (tussen 5 en 6 uur). Een korte tijd later breekt er een stortbui los en we vluchten naar binnen. Er passeert een stevige onweersbui. Maar goed dat we niet zijn gaan lopen! We brengen de rest van de middag door in het café. We hebben nog een geanimeerd gesprek met een nederlands/schots stel. We besluiten om maar alvast te dineren en bestellen wat te eten. Na vijfen wordt het weer droog en wordt het tijd om de was op te halen. Wat later komen we weer terug op ons overnachtingsadres. Daar bekijken we s'avonds nog een voetbalwedstrijd op tv. We besluiten om morgenochtend maar te kijken hoe het weer is en dan te beslissen wat we gaan doen. Welterusten en tot morgen.