Regen op de tent ! - Reisverslag uit Wuustwezel, België van Suzan en Ton Stadt - WaarBenJij.nu Regen op de tent ! - Reisverslag uit Wuustwezel, België van Suzan en Ton Stadt - WaarBenJij.nu

Regen op de tent !

Door: SuzanenTon2012

Blijf op de hoogte en volg Suzan en Ton

18 Mei 2012 | België, Wuustwezel

Om 6 uur werden we wakker gemaakt door regen op de tent. We hebben ons nog maar even omgedraaid. Om 7 uur was het weer droog. Alles ingepakt, gewassen, ontbeten en op pad gegaan. Vandaag is Wuustwezel onze eindbestemming. Eerst liepen we door bos, daarna kwamen we op de Kalmthoutse Heide, die (helaas) vorig jaar deels door brand was verwoest. Een zandvlakte met een aantal half verbrande bomen, waar sinds kort schapen grazen, om het stroopijpje door de schapen te laten eten, zodat de heide weer kon gaan groeien. Verder liepen we (ondertussen zonder vest, want de zon is gaan schijnen) langs akkers, weilanden en door bos met prachtige rododendrons en door kleine, stille dorpjes, waar ook geen uitspanning te vinden is die open is (koffie?). In het plaatsje Achterbroek zijn we een kilometer naar het centrum gelopen (afwijkend van de route) om te constateren, dat het café daar dicht was. Dan maar bij de sigarenboer een blikje fris gekocht en op een bankje in de zon genuttigd. Weer terug gegaan naar de route, op naar Wuustwezel. Volgens de gids liepen we tot vlakbij Wuustwezel om dan met een boog erom heen te trekken, van west via noord naar de oostkant, en dan op naar het centrum. Onderweg hebben wij onder toeziend oog van Maria (kapelletje) onze lunch genuttigd. Toen wij op de dorpsstraat arriveerden, zijn wij gestopt met de route. Nu op naar onze overnachting bij een adres uit "Vrienden op de Fiets". Wat bleek: we moesten nog zo'n 4 km lopen naar dat adres. Suzan vond het een heeeeeeeel eind. Ze wilde niet meer s'avonds naar het centrum terug lopen voor een diner. Gek hè! Maar het geluk was met Ton. De hospita bood ons 2 fietsen aan om naar een restaurant te gaan. Lief en een stuk aangenamer, vond Suzan. Heerlijk gegeten bij een plaatselijke pizzeria en teruggekeerd van het diner hebben we nog een wijntje gedronken met de hospita onder een afdak, genietend van het mooie weer en de natuur. Plots begon het te regenen. Maar wij zaten droog en hoefden er niet meer op uit. We hebben prima overnacht (heel luxe). De dag was goed verlopen. Tot morgen.