Treinreis in de regen, Wandelen in de zon! - Reisverslag uit Zoerle-Parwijs, België van Suzan en Ton Stadt - WaarBenJij.nu Treinreis in de regen, Wandelen in de zon! - Reisverslag uit Zoerle-Parwijs, België van Suzan en Ton Stadt - WaarBenJij.nu

Treinreis in de regen, Wandelen in de zon!

Door: SuzanenTon2012

Blijf op de hoogte en volg Suzan en Ton

06 Juni 2012 | België, Zoerle-Parwijs

Vandaag begint onze vakantie en gaan we weer verder met de GR 5. Met de trein vertrekken we uit Castricum, omdat we dan een rechtstreekse verbinding hebben naar Roosendaal. Alleen loopt dat even anders, omdat er geen treinverkeer mogelijk is tussen Amsterdam en Haarlem i.v.m. een ongeval. Nu merk je hoe handig het kan zijn, om een mobiel met internet te hebben. Want Ton zoekt uit wat het beste alternatief is. Om het kort te houden: we missen de aansluiting naar Antwerpen en mogen lunchen op Roosendaal. We komen een uur later dan gepland aan op het Station in Bouwel, maar we hebben goede zin. De zon is gaan schijnen en er liggen drie weken vakantie vóór ons. Om 13.50 uur starten we met onze wandeling. We willen ongeveer 20 km lopen om dan ergens onze tent op te kunnen zetten.
Via de dorpjes Zelle en Oosterhaven, door bossen en langs weilanden, lopen we om 16.00 uur Noorderwijk binnen. Daar vinden we een leuk plekje om even wat te drinken. "'t Koffiehuisje", blijkt nog maar 1 week open te zijn. Alles ziet er dan ook nog brandschoon uit. Er staat Spaghetti Bolognese op de kaart en wij besluiten daar maar eens van te genieten. De verwachting voor vandaag was al dat het een latertje zou worden en met de treinvertraging, wordt het sowieso al een uur later. Om kwart voor vijf, na een heerlijke maaltijd, gaan we weer op pad. Via Oosterwijk en langs de Abdij van Tongerlo. Wederom tussen de weilanden door en door de bossen van Westerlo, bereiken we vermoeid, maar voldaan na deze lange dag, de camping. De planning was camping "De drie Eyken", maar daar zagen we maar van af; dat werd te ver. Er was nog een camping even voorbij de jeugdherberg, (die vol was), en ligt iets buiten de route: kampeerverblijfplaats De Dennenkamp in Parwijs.
Even een sapje en een biertje drinken terwijl we ons inschrijven.
Voor het enorme bedrag van 8.00 euro, hebben wij een staanplaats en een warme douche! Om 20.00 uur staat de tent en zijn we heerlijk opgefrist. En met een lekkere kop koffie genieten we na. Wat was dit een geweldige dag. We hebben 23 km gewandeld in de zon en een treinreis in de regen gehad.